söndag 6 april 2014

Det handlar tydligen om EN jäkla bokstav. C där ja.

Kära blogg.

Fick en kommentar på Fejjan som gör mig lite orolig. Lars påstår att det inte stavas "cyckel". Alltså cyckel med C inne I cyckel. Det skulle betyda att cyckel stavas "cykel" vilket för mig låter helt vansinnigt. Jaja, kanske har jag en liten släng dyslexi, vad vet jag, eller var jag – är jag? – aningen ouppmärksam vad gäller staving ibland. Jamen okej jag gillade inte svenskläraren i högstadiet helt och hållet. Men känner mig gansk a upprörd över tanken på att tänka på ett annat sätt …

Håhåjaja. Måndag imorgon. Kanske måste jag ändra mitt synsätt. Det handlar ju trots allt bara om en jäkla bokstav. C där ja.

Karpe F**n Diem folks, ha en finfin vecka!

PS. jag VET jag vet jag vet att jag nån enstaka gång av ogenomtänkta anledningar råkat säga typ "Lida Lopp" eller "Loppa Lid" och kanske lite annat. Förlåt mig alla ni som lidit av det. Jag gör bara mitt bästa. Man vill ju gärna vara PK. :)
Over and out.
Visst är det liiite bra helgpoesi ändå?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar