onsdag 30 april 2014

Har tränat i Lida – MERSMAK!

JAG – Kingen Carlsson och Lida. Alldeles vid backen.
Sjukt brant. Typ kolsvart.
Kära Blogg,

Länge sedan vi hördes, sorry. Men nu har jag varit DÄR! På Lida Loops arena, stigar och skog. Inga mygg. Kan bara säga att det var en HELT SJUUUUKT häftig upplevelse!!! Känslan att ta, lukta, känna hela det här skogiga. TÄNK att jag ska vara där om bara – ja vad blir det? Knappt en och en halv månad? Fick verkligen riktig skön känsla för skogen och stigarna. Jag har en riktigt naturlig känsla för skog och mark på cykel. Nu vill jag bara ha mer!!!!

Hittade ett par supercoola typer som jag cyklade och hängde med en del. Lite yngre var dom ju förstås, men som alltid kul att lära ut sina erfarenheter till de yngre förmågorna. Blev faktiskt kompis med dom; Alexandra och Jonathan heter dom. Skittrevliga! Vi peppade verkligen varann till stordåd! Såg att dom tittade på mig ibland och var lite imponerade. Skönt vara lite senior ibland.

Ja herregud, att jag nästan gjorde en hel Single Loop!!! Är SJUKT nöjd med min form så här långt.
Ja anyway, jag fick trassel IGEN med växeln (haft det ett tag nu och börjar tröttna). Verkar vara nåt fel på min cykel den växlar inte om när jag trampar baklänges. Samma problem som tidigare, så jag funderar på att lämna in den på Cykloteket på fredag (undrar om dom har öppet …). Vi körde ju lite backtävling också. Surt bara att jag fick jobbet i mobilen mitt i allt – hade så sabla bra flyt. Tror det vore bra att få riktig snurr på maskineriet.

Guz – sambon du vet – är lite motsträvig just nu, vet inte varför. Lite tjafsig. Kanske borde jag ägna mig aningen mindre åt GIGANTEN hehe. Hon snackade lite med cykel-Alexandra, verkade som de hade nån tjejgrej på G. Men vadtusan. Alla KAN!!!! Det såg jag ju med egna ögon.

Fick en otroligt bra idé under träningspasset. Hittade numret till hon som är chef i Botkyrka Kommun. Tänkte att hon kanske kunde hjälpa till lite med backen i början. Brukar ju alltid finnas nån backansvarig? Åh, äh. Vi tar den historien senare. Känns ändå som jag verkligen är på väg mot höjden av min satsning. Jag har tänkt helt RÄTT, jag KAN!

Gonatt valborg,
Karpe F***n Diem
Kingeeeeeen :)

PS. SMÄRTA är bara latheten som lämnar kroppen. Tänk på det folks.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar